Palvelulaitteelle on mahdollista ottaa vakuutus lisäpalveluna. Vakuutus kattaa äkillisen, odottamattoman ja ulkoa tulevan tapahtuman vakuutetuille laitteille aiheuttamat fyysiset vahingot tai kyseisten laitteiden menetyksen, jos kyseisten tapahtumien seurauksena laitteiden arvo vähenee tai menetetään.

Vakuutus on kannattavaa mikäli yrityksen oma vakuutus ei kata palvelulaitetta. Suositeltavaa on ensin ottaa selvää oman vakuutusyhtiön kanssa asiasta, ennen palvelun tilaamista. Vakuutusta ei voi jälkikäteen poistaa sopimukselta.

Tarkemmin vakuutuksesta ja sen ehdoista on luettavissa oheisessa dokumentista.

Jos hävitän laitteen tai se varastetaan, saanko uuden tilalle?

Tapauskohtaisesti. Olet velvollinen tekemään häviämisestä tai varkaudesta rikosilmoituksen poliisille ja toimittamaan kopion Telialle. Tämän jälkeen voit anoa uutta palvelulaitetta jäljellä olevan sopimuskauden ajaksi.

Mikäli kadonnutta tai varastettua laitetta ei ole vakuutettu, niin laitteesta kirjataan lunastuslasku ja sopimus katkaistaan.

Asiakaspalvelumme avustaa vakuutustapauksissa. Ota yhteys mahdollisimman pian asiakaspalveluumme vahingon sattuessa.

Miten omavastuu määritellään?

Vakuutuksen käytöstä (katoamiset, varkaudet, huollot) tulee maksettavaksi omavastuusumma. Omavastuu määräytyy laitteen myynti hetkellä olevan markkina arvon mukaan.

  • Jos laitteesi arvo on alle 200 euroa, on omavastuu 20 euroa.
  • Jos laitteen arvo on tasan 200 ja alle 500 euroa, on omavastuu 50 euroa.
  • Jos laitteen arvo on tasan tai yli 500 euroa ja alle 2000 euroa, on omavastuu 100 euroa.
  • Jos laitteen arvo on yli 2000 euroa, on omavastuu 300 euroa.

Omavastuut ovat eriteltynä vakuutusehdoissa (ylempänä) kohdassa 10.

Avainsanat: