Portaalin Hallintarekisteri-osiossa tulee tehdä valinta ennen laitekohtaisen sopimuksen päättymistä, mitä kullekin laitteelle tehdään sopimuskauden jälkeen. Päättyvästä palvelulaitesopimuksesta tulee sähköpostilla ilmoitus kolme (3) kuukautta ennen sopimuksen päättymistä.

Mikäli valintaa ei tee Hallintarekisterissä ennen alkuperäisen sopimuskauden päättymistä, menee palvelulaite automaattisesti 3 kk jatkokaudelle kunnes valinnan tekee.

Sopimuskauden päätösvalintoja ovat: Palautus, Lunastus tai Jatkokausi.

Aloita kirjautumalla Sovelluskauppaamme: www.shop.inmicsnebula.fi

Löydät omat laitteesi portaalista Omat sivut -osion alta. Valitse sivun oikeasta yläkulmasta oman puumerkkisi alta alasvetovalikko ja klikkaa Omat sivut -osio.

Päättyvät palvelaitteet esitetään punaisella Kausi päättyy -tiedolla. Klikkaa Hallinta -painiketta siirtyäksesi puhelimen tietoihin, missä valinnan voi tehdä.

Puhelimen tiedot avautumat tämän jälkeen esille ja valinta näkymä on alla olevan kuvan mukainen. Tässä esimerkissä hinnat ovat piilotettu, mutta normaalisti Lunastuksen ja Jatkokauden hinnat näkyvät ennen valinnan vahvistamista. Hinnat ilmoitetaan yrityskaupan mukaisesti ALV 0%.

Palautus

Klikkaa Palautus -täppä ja sen jälkeen vahvista valinta.

Sivusto avaa erillisen näkymän, missä vielä pyydetään vahvistamaan Palautuksen ehdot. Valitse “hyväksyn palautuksen ehdot” ja tämän jälkeen “Vahvista ja lataa tulostettava liite” -painiketta.

Mikäli tulostettava liite ei aloita latausta automaattisesti valinnan tehtyäsi, voit ladata dokumentin manuaalisesti klikkaamalla “Lataa palautuslomake tästä”.

Valintasi jälkeen lataa ja tulosta ohje ja toimi sen mukaisesti. Palauta laite tehdasasetuksiin ja poista siitä mahdollinen Google- tai iCloud-tili (asiakkaan henkilökohtaisten käyttäjätilien poistamisesta veloitetaan maksu). Muistathan, että tässä vaiheessa on oikea hetki ottaa laitteesta varmuuskopio. Pakkaa laite lopuksi hyvin ja palauta se meille ohjeiden mukaisesti. Laitteen tulee saapua logistiikkakeskukseemme aikaisintaan neljä (4) viikkoa ennen sopimus- tai jatkokauden päättymistä tai viimeistään kahden viikon kuluttua sopimus- tai jatkokauden päättymisestä.

Kun laite on palautunut meille, katsomme jokaisen palautetun laitteen läpi ja tunnistamme laitteen palautusdokumentin avulla (dokumentista löytyvä ID-numero). Jos laitetta ei ole palautettu määräaikaan mennessä, annettujen ohjeiden mukaisesti tai laitetta ei voida tunnistaa palautuneeksi, lähetämme laitteesta loppulaskun laitteen lunastushinnalla. Mahdollisesta selvitystyöstä ja asiakkaan henkilökohtaisten käyttäjätilien poistamisesta veloitetaan lisäksi hinnaston mukainen palvelumaksu.

Palautettujen laitteiden kunto testataan ja laitteet tyhjennetään tietoturvallisesti. Laitteiden tulee olla toimintakuntoisia palautuessaan. Jos laite on käyttökelvoton, veloitetaan siitä lunastusmaksu.

Lunastus

Klikkaa Lunastus -täppä ja sen jälkeen vahvista valinta. Huom. Tässä esimerkissä hinta on piilotettu, mutta normaalisti Lunastuksen hinta näkyy ennen valinnan vahvistamista. Hinnat ilmoitetaan yrityskaupan mukaisesti ALV 0%.

Sivusto avaa erillisen näkymän, missä vielä pyydetään vahvistamaan Lunastuksen ehdot. Valitse “hyväksyn lunastuksen ehdot” ja tämän jälkeen “Vahvista” -painiketta.

Kun lunastat laitteen omaan käyttöösi, sen omistusoikeus siirtyy nimiisi sopimuskauden päättymispäivän jälkeen, sitten kun olet maksanut laitteen lunastuslaskun. Jos sopimukseen on kuulunut laitteen lisäksi myös palveluita (esim. vakuutus tai huolto), päättyvät nämäkin sopimuskauden loppuessa.

Laitteen lunastushinta perustuu laitteen tuotemerkkiin, käyttöikään sekä jälleenmyyntiarvoon. Lunastuslasku laitteesta toimitetaan erillisenä laskuna sopimuskauden päättymisen jälkeen.

Jatkokausi

Klikkaa Jatkokausi-täppä ja sen jälkeen vahvista valinta. Huom. Tässä esimerkissä hinta on piilotettu, mutta normaalisti Jatkokauden hinta näkyy ennen valinnan vahvistamista. Hinnat ilmoitetaan yrityskaupan mukaisesti ALV 0%. Jakokauden hinta on normaalia kuukausihintaa alempi, koska jatkokaudella palvelulaitteeseen kuuluvat palvelut poistuvat (esim. vakuutus, huoltopalvelut).

Sivusto avaa erillisen näkymän, missä pyydetään valitsemaan jatkokauden pituus ja jatkokauden ehdot.

Valitse alasvetovalikosta haluamasi jatkokauden pituus.
Täppää lopuksi “Hyväksyn jatkokauden ehdot” minkä jälkeen voit painaa OK.

Jatkokausi käynnistyy edellisen sopimuskauden päätyttyä. Jos sopimukseesi on kuulunut laitteen lisäksi myös palveluita (esim. vakuutus), päättyvät nämä alkuperäisen sopimuskauden loppuessa.

Avainsanat: