THUNDERBIRD JA HE10-SÄHKÖPOSTIT LAKANNEET TOIMIMASTA 2.3.2020

HUOM! Emme voi virallisesti tukea Thunderbird-ohjelman käyttöä mikäli sen kanssa ilmenee ongelmia.

Ongelma koskettaa sinua, mikäli voit kirjautua edelleen sähköpostiin osoitteessa https://he10.nebula.fi/owa, mutta et erillisellä sähköpostiohjelmalla.

POP3(S)-tuki on loppunut

Sinun on siirryttävä IMAP(S)-protokollaan, mikäli et ole jo entuudestaan käyttänyt sähköpostia IMAP(S)-protokollalla.
Ohjeita Thunderbirdin asetuksiin löytyy ohjelmistotuottajan omilta sivuilta.
HUOM! Muista ottaa POP3(S) sähköposteista varmuuskopio, jotta sähköpostit eivät katoa asetuksia muuttaessa!

Väärä tunnistautumistapa

Thunderbird saattaa ilmoittaa käyttäjätunnuksen tai salasanan olevan väärin, koska tunnistautumistavaksi on asettunut virheellisesti “Kerberos / GGSAPI“.
Tämän tilalle tulee määrittää tunnistautumistavaksi “Normaali salasana/Normal password“, jonka jälkeen kirjautuminen on taas mahdollista.
Alla esimerkkikuva Thunderbirdin asetuksista HE10-sähköposteissa (he10.nebula.fi) englanniksi.

MAC MAIL JA HE10-SÄHKÖPOSTIT LAKANNEET TOIMIMASTA 2.3.2020

HUOM! Emme voi virallisesti tukea Mac Mail / Mail on Mac -ohjelman käyttöä mikäli sen kanssa ilmenee ongelmia.

Ongelma koskettaa sinua, mikäli voit kirjautua edelleen sähköpostiin osoitteessa https://he10.nebula.fi/owa, mutta et Mac Mail / Mail on Mac -sähköpostiohjelmalla.

POP3(S)-tuki on loppunut

Sinun on siirryttävä IMAP(S)-protokollaan, mikäli et ole jo entuudestaan käyttänyt sähköpostia IMAP(S)-protokollalla.
Ohjeita Mac Mailin asetuksiin löytyy Applen omilta tukisivuilta.
HUOM! Muista ottaa POP3(S) sähköposteista varmuuskopio, jotta sähköpostit eivät katoa asetuksia muuttaessa!

Väärä sähköpostilaatikon tyyppi tai toimittaja

Sähköpostilaatikon tyypiksi/toimittajaksi tulee valita “Other Mail Account…”.

Mikäli Mac Mail pyytää valitsemaan protokolla, valitse IMAP tai IMAPS.
Alla esimerkkikuva Mac Mailin sähköpostilaatikon tyypin/toimittajan valitsemisesta.

The dialog to choose an email account type, showing iCloud, Exchange, Google, Yahoo, AOL, and Other Mail Account.

SÄHKÖPOSTITILIÄ EI SAA LISÄTTYÄ OUTLOOK 2003-SÄHKÖPOSTIOHJELMAAN

Sähköposti ja kalenteri -tilit eivät ole yhteensopivia Outlook 2003 -sähköpostiohjelmiston kanssa. Ainoa vaihtoehto on käyttää uudempaa versiota Outlook-sovelluksesta.

SÄHKÖPOSTI JA KALENTERI -TILIÄ EI SAA LISÄTTYÄ ENTOURAGE 2008-OHJELMISTOON

Sähköposti ja kalenteri -tilit eivät toimi Entourage 2008 -ohjelmiston kanssa Exchange-protokollaa käyttäessä.

OUTLOOK EI SAA HAETTUA PALVELINASETUKSIA EXCHANGE-PALVELIMELTA JA TILIN LISÄÄMINEN EPÄONNISTUU

Mahdollisia aiheuttajia tälle ongelmalle ovat:

  • Verkkotunnuksen nimipalvelinohjaukset ovat puutteelliset –Mikäli hallinnoit itse nimipalvelintietueita tarkistakaa, että verkkotunnukselle on määritelty autodiscover-tietue ja että se on oikein. Mikäli ette itse hallinnoi nimipalvelinohjauksia, olettehan yhteydessä asiakaspalveluumme.
  • Käytettävän verkon palomuuri estää yhteyden – Mikäli olette lisäämässä sähköpostilaatikkoa esimerkiksi kannettavalla tietokoneella vieraassa verkossa, kokeilkaa tilin lisäämistä vielä uudelleen kotiverkostanne. Mikäli ongelma ei poistu, olettehan yhteydessä asiakaspalveluumme.
  • Häiriö Outlook-sovelluksessa – Joissakin tapauksissa häiriö voi olla Outlook-sovelluksessa, voitte yrittää uuden Posti-profiilin luomista työasemaanne (Ohjauspaneeli – Posti – Näytä profiilit – Lisää) tai Outlookin uudelleenasentamista.

SÄHKÖPOSTIOHJELMANI EI VASTAANOTA EIKÄ LÄHETÄ POSTIA

Tarkista, toimiiko viestien lähetys ja vastaanotto Exchangen webmailissa (OWA). Mikäli sähköpostien välitys webmailissa onnistuu, sähköpostilaatikko toimii oikein ja vika on sähköpostiohjelmassa. Tarkista sähköpostiohjelman asetukset.

SÄHKÖPOSTITILINI LÄHETTÄÄ POSTIA, MUTTA EI VASTAANOTA SÄHKÖPOSTIVIESTEJÄ ORGANISAATION ULKOPUOLELTA

Ongelma johtuu yleensä puutteellisista ohjauksista joko nimipalvelimilla tai sähköpostipalvelimella. Olettehan yhteydessä asiakaspalveluumme, niin tarkastamme ohjaukset.

SÄHKÖPOSTITILIÄ EI SAA LISÄTTYÄ PUHELIMEEN

Yleisin ongelma on virhe syötetyissä tiedoissa. Tarkat asennustiedot löydät palvelun tilausvahvistukselta. Voit myös tarkistaa palvelukohtaiset asennusohjeet seuraavasta ohjeesta:  https://tuki.inmicsnebula.fi/sahkoposti-ja-kalenteri-tilin-asennus/

YRITÄN LÄHETTÄÄ LIITETIEDOSTOA, MUTTA VIESTINI EI MENE PERILLE

Telia Inmics-Nebulan Exchangen liitetiedostojen maksimikoko on 100MB viestiä kohden, jolloin tätä suuremman liitteen sisältävää viestiä ei voida toimittaa. Mikäli mahdollista, pakkaa liitetiedostot esim. zip-tiedostoiksi tai käytä muuta tapaa tiedostojen jakamiseen, esim. OneDriveä