SÄHKÖPOSTITILIÄ EI SAA LISÄTTYÄ OUTLOOK 2003-SÄHKÖPOSTIOHJELMAAN

Sähköposti ja kalenteri -tilit eivät ole yhteensopivia Outlook 2003 -sähköpostiohjelmiston kanssa. Ainoa vaihtoehto on käyttää uudempaa versiota Outlook-sovelluksesta.

SÄHKÖPOSTI JA KALENTERI -TILIÄ EI SAA LISÄTTYÄ ENTOURAGE 2008-OHJELMISTOON

Sähköposti ja kalenteri -tilit eivät toimi Entourage 2008 -ohjelmiston kanssa Exchange-protokollaa käyttäessä.

OUTLOOK EI SAA HAETTUA PALVELINASETUKSIA EXCHANGE-PALVELIMELTA JA TILIN LISÄÄMINEN EPÄONNISTUU

Mahdollisia aiheuttajia tälle ongelmalle ovat:

  • Verkkotunnuksen nimipalvelinohjaukset ovat puutteelliset –Mikäli hallinnoit itse nimipalvelintietueita tarkistakaa, että verkkotunnukselle on määritelty autodiscover-tietue ja että se on oikein. Mikäli ette itse hallinnoi nimipalvelinohjauksia, olettehan yhteydessä asiakaspalveluumme.
  • Käytettävän verkon palomuuri estää yhteyden – Mikäli olette lisäämässä sähköpostilaatikkoa esimerkiksi kannettavalla tietokoneella vieraassa verkossa, kokeilkaa tilin lisäämistä vielä uudelleen kotiverkostanne. Mikäli ongelma ei poistu, olettehan yhteydessä asiakaspalveluumme.
  • Häiriö Outlook-sovelluksessa – Joissakin tapauksissa häiriö voi olla Outlook-sovelluksessa, voitte yrittää uuden Posti-profiilin luomista työasemaanne (Ohjauspaneeli – Posti – Näytä profiilit – Lisää) tai Outlookin uudelleenasentamista.

SÄHKÖPOSTIOHJELMANI EI VASTAANOTA EIKÄ LÄHETÄ POSTIA

Tarkista, toimiiko viestien lähetys ja vastaanotto Exchangen webmailissa (OWA). Mikäli sähköpostien välitys webmailissa onnistuu, sähköpostilaatikko toimii oikein ja vika on sähköpostiohjelmassa. Tarkista sähköpostiohjelman asetukset.

SÄHKÖPOSTITILINI LÄHETTÄÄ POSTIA, MUTTA EI VASTAANOTA SÄHKÖPOSTIVIESTEJÄ ORGANISAATION ULKOPUOLELTA

Ongelma johtuu yleensä puutteellisista ohjauksista joko nimipalvelimilla tai sähköpostipalvelimella. Olettehan yhteydessä asiakaspalveluumme, niin tarkastamme ohjaukset.

SÄHKÖPOSTITILIÄ EI SAA LISÄTTYÄ PUHELIMEEN

Yleisin ongelma on virhe syötetyissä tiedoissa. Tarkat asennustiedot löydät palvelun tilausvahvistukselta. Voit myös tarkistaa palvelukohtaiset asennusohjeet seuraavasta ohjeesta:  https://tuki.inmicsnebula.fi/sahkoposti-ja-kalenteri-tilin-asennus/

YRITÄN LÄHETTÄÄ LIITETIEDOSTOA, MUTTA VIESTINI EI MENE PERILLE

Telia Inmics-Nebulan Exchangen liitetiedostojen maksimikoko on 100MB viestiä kohden, jolloin tätä suuremman liitteen sisältävää viestiä ei voida toimittaa. Mikäli mahdollista, pakkaa liitetiedostot esim. zip-tiedostoiksi tai käytä muuta tapaa tiedostojen jakamiseen, esim. OneDriveä