Verkkotunnuksen lisääminen:

1. Kirjaudu pääkäyttäjätunnuksella hallintaportaaliin osoitteessa https://portal.office.com. Pääkäyttäjätunnus on yleensä muotoa admin@domain.onmicrosoft.com. Siirry hallintaosioon valitsemalla valikosta Hallinta.

2. Valitse vasemmasta valikosta Asetukset > Toimialueet

3. Täältä näet mahdollisesti jo aiemmin palveluun lisätyt verkkotunnukset. Lisää uusi verkkotunnus palveluun painamalla +Lisää toimialue

4. Syötä lisättävä verkkotunnus. Huomioithan, että verkkotunnuksen tulee olla sinun omistuksessasi tai sinulla tulee olla valtuudet pyytää muutoksia kyseisen verkkotunnuksen nimipalveluihin.

5. Valitse “Lisää TXT-tietue toimialueen DNS-tietueisiin”

6. Jotta verkkotunnus saadaan lisättyä palveluun, tulee se vahvistaa lisäämällä ilmoitettu TXT-tietue verkkotunnuksen nimipalveluihin. Tietue on muodoltaan ”MS=msnumerosarja”.

Mikäli verkkotunnus on tilattu meiltä, niin voit tehdä muutokset nimipalveluihin MyNebula- portaalista tai INweb- portaalista.

HUOM! Verkkotunnuksesi voi olla muualta kuin meidän palvelusta. Voit tarkistaa täältä, mihin verkkotunnuksen nimipalvelimet osoittavat.

7. Kun vaadittu TXT-tietue on lisätty verkkotunnuksen nimipalveluihin, voit siirtyä eteenpäin painamalla “Vahvista”.

8. Verkkotunnus on nyt lisätty palveluun ja se voidaan määrittää käyttöön käyttäjätunnuksille.

Huom! Jos Microsoft 365- palvelussasi on tilattuna lisenssejä, joihin kuuluu sähköposti (Exchange Online) ja haluat ottaa sähköpostin käyttöön tälle verkkotunnukselle, niin käyttöönotto vaatii vielä MX-, TXT- sekä CNAME- tietueiden lisäämisen.

Saat tarvittavat tietueet sähköpostin käyttöönottoon kohdasta Asetukset > Toimialueet > valitse verkkotunnus johon sähköposti aktivoidaan ja valitse Jatka määrittämistä.